- 19 okt 0
De telefoon die je krijgt bij een abonnement kan gratis zijn maar dit betekent niet dat het geen waarde heeft. De prijs van de telefoon is immers verwerkt in het abonnement. Als de telefoon gestolen wordt of kwijtraakt dan kan het honderden euro’s kosten om dezelfde telefoon los te kopen. Als je dit bedrag niet klaar hebt liggen maar toch wilt beschikken over een nieuwe telefoon dan is een telefoonverzekering een oplossing. Met de telefoonverzekering is het risico gedekt van de kosten van een nieuwe telefoon.
Wat gebeurt er in de toekomst?
Het probleem met het nemen van een telefoonverzekering is dat je niet weet wat er in de toekomst gebeurt. Dat weet niemand. Als de telefoon kapot gaat of gestolen wordt in de eerste maanden van de verzekering dan ben je blij dat je een verzekering hebt. Als twee jaar met een telefoonverzekering voorbij zijn maar er is niets gebeurt dan is het een verspilling van geld geweest. Dit is de afweging die gemaakt wordt bij het afsluiten van een telefoonverzekering. Is het nodig? Sommige mensen willen graag een gerust gevoel dat als er wat gebeurt met de telefoon dat het dan verzekerd is. Anderen kiezen er liever voor om het geld voor de telefoonverzekering op te sparen en hopen erop dat er niets met het toestel gebeurt.
Wat kost het?
Het is verstandig om te bekijken wat de telefoonverzekering precies kost; niet alleen per maand maar over de gehele looptijd. De dekking en de voorwaarden zijn net zo belangrijk. Er zijn verschillende verzekeraars met allen eigen voorwaarden. De dekking is vaak ook niet hetzelfde. De volgende zaken vallen over het algemeen onder de dekking van een telefoonverzekering:
- Schade door ongevallen zoals gebroken displays en waterschade
- Verlies
- Diefstal of inbraak
- Mechanische problemen die niet onder de garantie vallen
Leave A Comment